2003/1 szám tartalma
Turizmus
* Az osztrák kiutazó turizmus
* AIPC 2002. Adatokra és tapasztalatcserére van szükség
* A konferenciaszállodák kapacitás-bővítése
* Az osztrák wellness-szállodák kínálatának elemzése
Szálláshely
* Szállodák Németországban. Szabadidő ingatlanok, mint befektetési javak
* Az üdülési jog (timeshare) ágazat felépítése és versenyképességének elemzése
Marketing
* Turisztikai médiák interkulturális nézőpontból
Környezetvédelem – ökoturizmus – területfejlesztés
* Az állami és magánszféra együttműködésének fejlesztése az idegenforgalomban
* Az egyéni érdek és a felelősség közötti egyensúlyozás művészete
* Idegenforgalmi célállomások, mint integrált rendszerek
* Értékelési keretek kidolgozása annak megállapítása céljából, hogy mennyire használható az ökoturizmus a természetvédelem és a fenntartható fejlődés eszközeként
Minőségbiztosítás
* A szolgáltatás minőségében érzékelt különbségek mérése. Gyógyfürdők Szlovénában
A 2003/2 szám tartalma
Turizmus
* Az idegenforgalmi vállalatok növekedésének elméleti alapjai
* A szabadidő-szociológiai kutatások vége: néhány előzetes megállapítás
* Az állam feladatai a turizmus működési keretének biztosításában
* Utazási motivációk összehasonlító elemzése nemzetiség és célállomás szerint
* Kultur-turisták, a kulturális intézmények marketingjének legfontosabb vendégszegmense
* Kulturális turizmus Európában
Vendéglátás
* Egy étterem telepítési helyének kiválasztása
Szálláshely
* A hozammenedzselés érzékelt igazságossága
Marketing
* Márkabővítés és vendéghűség
* Az internet az idegenforgalmi piackutatási adatok közvetítőjeként is jól használható
Környezetvédelem – ökoturizmus – területfejlesztés
* A kiskereskedelmi üzletek telepítési helye, konkurencia, és város-újrafejlesztés
Minőségbiztosítás
* Az innováció-hiány enyhítése a turizmusban
A 2003/3 szám tartalma
Turizmus
* Gyógyfürdőhelyi turizmus Közép- és Kelet-Európában
* Kína szállodaipara
* Kulturális turizmus tervezésének szempontjai
* Európai konferencia- és incentive turizmus
Szálláshely
* Szálláshelyek teljesítménye egy befektetési portfólióban
* Közzétett RevPAR: megbízhatatlan mérések, téves értelmezések és a megoldás
Marketing
* Gyenge marketing
* Desztinációs portfolió elemzés
* A szakma által fenntartott desztináció-marketing információs rendszer modellje
Humán erőforrás
* Nemzetközi turizmusföldrajz oktatás az Internet segítségével
Minőségbiztosítás
* A szállodák és az utazási irodák közötti értékes kapcsolat megteremtése
* A bizalom hatása a kulturálisan sokszínű idegenforgalmi iparágban
A 2003/4 szám tartalma
Turizmus
* Turisták és helyi lakosok által látogatott bevásárlónegyedek
* Az európai utazásszervezők jelentős befolyása a szálláshelyeket értékesítő cégekre
Szálláshely – pénzügy
* Refinanszírozás és átszervezés a szállodaiparban
* A német szállodaipar a gazdasági és idegenforgalmi recesszió szorításában
* Basel II, a vállalatfinanszírozás új szabályai
Vendéglátás
* A francia vendéglátás. Egy dinamikusan fejlődő szektor
Marketing
* Nem vagyok “tipikus” turista – német turisták önértékelése, tevékenységei és motivációja
* Az idegenforgalmi vezetés információ-ellátása marketingdöntéseket támogató rendszerekkel
Területfejlesztés – fenntartható fejlődés
* Az idegenforgalom és a mezőgazdaság kapcsolata Mexikóban
* Az idegenforgalmi tervezés megítélése; a Spanyolországi Cuéllar esete
* Versenyképesség és fenntarthatóság között egyensúlyozva. Brugge idegenforgalmi politikája
* Hozzájárulhat-e a fesztiválturizmus a fenntartható, helyi gazdasági fejlődéshez?
Humán erőforrás
* A számszaki tantárgyak sikeres befejezését gátló tényezők az Egyesült Államok felsőfokú szállodaipari képzésében