2006

A 2006/1 szám tartalma

Turizmus

* Kulturális örökség, helyi közösségek és gazdasági fejlődés
* Az idegenforgalom társadalmi hatásai Bath-ban (Egyesült Királyság)
* Az ökoturizmus erkölcsi fölénye. Kritikai elemzés

Szálláshely

* Nagyvárosi szállodák iránti kereslet
* Az ár, mint a szállodaválasztást befolyásoló tényező feltételezett jelentősége

Marketing

* A szállodaipar szövegbányászata
* Új termék piacra dobásának és a cégteljesítmény meghatározó elemeinek felismerése a kis szolgáltató cégeknél
* Kultúrturizmus Közép- és Kelet-Európában a “hivatásos imázsformálók” szemszögéből

Környezetvédelem – Területfejlesztés

* Az éghajlatváltozás lehetséges hatásai a francia turizmusra
* Természeti értékeken alapuló turizmus a Humberhead síkságokon

Oktatás

* Turizmus-tanulmányok Németországban : az internacionalizálódás hatásai a tanulmányokra és az oktatásra

A 2006/2 szám tartalma

Turizmus

* Berlin idegenforgalma a kereslet és a kínálat tükrében
* Graz – 2003 kulturális fővárosa
* Baráti és rokonlátogatások. Valóban marginális piac?

Pénzügy

* A környezeti kockázat, mint konstruktum tesztelése és kidolgozása a vendéglátóipari stratégiai kutatás területén

Szálláshely

* A márkatőke és a cégteljesítmény kapcsolata luxusszállók és étteremláncok esetében

Marketing

* A turizmus és az új fogyasztási kultúra: irányzatok, helyszínek, értékmérők

Környezetvédelem – Területfejlesztés

* Nagy kiterjedésű védett területek és a látogatói információkezelés Németországban
* A tengerparti turizmus jövője
* A szolgáltatások szerepe a regionális és városi fejlődésben: a korábbi nézetek újraértékelése

Minőségbiztosítás

* Vendégkapcsolatok a városi turizmusban

A 2006/3 szám tartalma

Turizmus

* Egy egészségügyi válsághelyzet kezelése: a szingapúri SARS-járvány
* Sport és turizmus
* A helyi közösség turizmus-attitűdje

Szálláshely

* A tájékoztatás szerepe a változó szállodai árképzésben

Marketing

* Az ügyfélkapcsolat-menedzsment integrálása a szállodai ügymenetbe
* A Corporate Brand Management lehetőségei és korlátai túraszervező vállalkozásoknál

Területfejlesztés

* Szolgáltatások regionális helyzete a közép- és kelet-európai országokban
* Szolgáltatások és regionális fejlődés

Minőségbiztosítás

* A funkcionális és relációs szolgáltatásminőség színvonalának túlértékelése a szolgáltatóiparban dolgozó alkalmazottak által

A 2006/4 szám tartalma

Turizmus

* A török idegenforgalom profilja
* A terrorizmus regionális hatásai a turizmusra – három földközi-tengeri ország példáján
* Belváros-menedzsment egy német nagyvárosban – Lübeck példája

Vendéglátás

* A csillagok mögött. A Michelin-besorolással rendelkező európai éttermek rövid tipológiája
* Mikor javítja a franchising egy étterem teljesítményét?

Szálláshely

* Stratégiai szállodafejlesztés és -pozícionálás avagy a jövedelmet meghatározó tényezők hatása a nyereségességre
* A márka-hovatartozás által a szállodák piaci értékére gyakorolt hatás
* Technikai és allokációs hatékonyság egy kisméretű házakból álló szállodaláncban

Marketing

* Múzeumi menedzsment